احداث غير مجاز ساختماني در ساوجبلاغ توسط يکي از نزديکان جريان انحرافي و برخورد فرمانداري با اين اقدام غيرقانوني، باعث برکناري فرماندار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي مشرق، طي يک سال و نيم اخير گزارشاتي مردمي در خصوص تغيير کاربري زمين هاي زراعي و ساخت و سازهاي غير مجاز در شهرستان کوهسار به فرمانداري ساوجبلاغ ارسال شد که حکايت از اهمال شهرداري در برابر اين اقدامات داشت.
مهم ترين اين موارد مربوط به تخلف يکي از مسئولان سابق سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بود که با خريد قولنامه اي زميني در حريم شهر واقع در اراضي منطقه خوروين اقدام به احداث بنايي غيرمجاز کرده بود.

اين مسئول سابق سازمان ميراث فرهنگي که از نزديکان جريان انحرافي و چهره جنجالي دولت است، هنگام ساخت بناي مذکور مسئوليت يکي از معاونت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را بر عهده داشت.
بررسي ساخت غير مجاز ملک مذکور به منظور استفاده مسکوني از آن بدون اخذ تغيير کاربري در دستور کار کميسيون ماده صد قرار گرفت اما اعمال نفوذ مالک، موجب اخذ جريمه مختصر و صدور گواهي پايان کار و عدم خلافي براي ساختمان نيمه‌کاره بدون طي مراحل قانوني شد.
اقدام شهردار وقت کوهسار براي تسريع در تامين برق مورد نياز بناي مذکور اعتراض جهاد کشاورزي ساوجبلاغ را در پي داشت که با طرح شکايتي در دادستاني شهرستان خواستار رسيدگي به تخلف مديريت شهري از قانون حفظ کاربري اراضي زراعي و باغات و طرح غير قانوني پرونده ساخت و سازها در کميسيون ماده صد، صدور مجوز احداث بنا، صدور گواهي عدم خلاف و پايان کار بدون استعلام از آن دستگاه شد که مشکلاتي در اعطاي خدمات را به وجود آورده بود.
فرماندار وقت ساوجبلاغ پس از بررسي عملکرد شهرداري کوهسار در خصوص تغيير کاربري اراضي زراعي و ساخت و سازهاي منطقه در چارچوب وظايف نظارتي خود بر فعاليت‌هاي عمراني دستگاه‌هاي اجرايي منطقه، فهرستي از تخلفات شهردار در حوزه‌هاي مختلف تهيه و به مقامات مسوول ارائه کرد.
وي در گزارشات خود از تخلفات شهردار وقت کوهسار در حوزه اداري و مالي همچون بروز اشکالات متعدد به دليل استفاده از افراد تائيد نشده و غير کارشناس در امور تخصصي، باز نگه‌داشتن دفاتر انديکاتور دبيرخانه شهرداري بر خلاف ضوابط و مقررات و عدم صورت‌برداري مجدد و تطبيق آن با شماره‌ برچسب‌هاي اموال بعد از گذشت قريب پنج سال پرده برداشت.
فرماندار سابق ساوجبلاغ همچنين فهرستي از فعاليت‌هاي شهرداري کوهسار در زمينه ساخت و سازها در اين منطقه و عدم برخورد با تخلفات صورت‌گرفته در اين عرصه ارائه داد که صدور پروانه‌هاي واقع در حريم شهر بر خلاف نظر شورا که صدور پروانه را منوط به اخذ نظريه کميسيون مغايرت‌ها کرده و عدم تامين نظر کارگروه معماري و شهرسازي در فرايند صدور برخي پروانه‌ها در حريم شهر از جمله اين موارد بود.
بر اساس اعلام وي، در تاريخ چهارم آبان ماه 1387 شخصي به نام (رضا - م) از معاونان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با خريد قولنامه اي يک قطعه زمين مزروعي در حريم شهر واقع در اراضي منطقه خوروين اقدام به احداث بناي مسکوني غير مجاز کرده و قبل از اتمام کار بدون طي مراحل قانوني و اخذ تغيير کاربري در تاريخ 13 آبان 88 در کميسيون ماده 100 شهرداري جريمه شده و براي وي گواهي عدم خلافي به شماره 140406 مورخ 8/9/88 صادره شده که طبعا ميزان خلافي ساختمان پس از صدور راي عدم خلاف بيشتر از مقدار جريمه شده بوده است.
همچنين شخصي به نام (فريبرز - ش) در حريم شهر و در اراضي مشمول قانون حفظ کاربري باغات و زمين هاي زراعي منطقه باغبانکلاه اقدام به احداث 800 متر مربع فندانسيون و تصرف حريم و بستر بخشي از رودخانه کردان کرده که در بازرسي فرمانداري و مديريت جهاد کشاورزي مشخص شده گزارش معاونت شهرسازي شهرداري در اين زمينه غير واقعي بوده که به دستور مستقيم شهردار مدعي شده در ملک مذکور بنايي قديمي قرار داشته که بازسازي شده است.
نکته جالب اينکه با وجود اطلاع شهردار وقت کوهسار از احداث غير قانوني بناي مذکور که نهايتا موجب تخريب آن بر اساس ضوابط قانوني از سوي جهاد کشاورزي شهرستان شد، شهردار شخصا مبلغ يک ميليارد ريال معادل يکصد ميليون تومان بابت آنچه هزينه‌هاي شهرداري اعلام کرده، از فرد متخلف دريافت کرد!
فرماندار سابق ساوجبلاغ پس از بررسي تخلفات شهردار وقت کوهسار و اعلام تخلفات وي به مسئولان ذيربط، او را از پست خود برکنار کرد اما شهردار معزول تحت حمايت معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي قرار گرفت و به سمت مديريت تبليغات معاونت مذکور منصوب شد.
در حاليکه حذف فرماندار سابق ساوجبلاغ از نظام مديريت اجرايي در دستور کار ويژه خواران قرار گرفته، شهردار معزول وي براي تصدي مسئوليت جديدش از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري راهي منطقه آزاد کيش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس